Розслідування, проведене журналістами молдовської служби “Радіо Свобода”, виявило, що протягом 2022-2023 років три компанії з Молдови увійшли до схеми постачання запчастин до літаків для російських авіакомпаній. При цьому вони залишались у тіні від поглядів регуляторів та громадськості.
Згідно з розслідуванням, компанії Airrock Solutions, Aerostage Services та Maxjet Service, утворені за короткий період перед розгортанням скандальної діяльності, стали ключовими фігурантами цієї схеми. Їхні власники, відомі топ-посадовці авіаційної галузі Молдови, заперечують свою причетність до постачання деталей до Росії. Натомість вони вказують на контракти, які, за їхніми словами, передбачали постачання товарів до інших країн СНД.
Ця схема постачання могла набути масштабів завдяки відсутності Молдови у списку країн, що приєдналися до санкцій Європейського Союзу щодо обмеження торгівлі деталями для авіаційної промисловості з Росією. Відомо, що саме ці санкції стали однією з можливих причин недопущення таких постачань з країн ЄС.
Незабаром після розголосу цього скандалу, уряд Молдови почав розглядати можливість приєднання до санкцій Європейського Союзу. Такий крок може буди здійснений, щоб уникнути подібних порушень у майбутньому. Додатково виявлено, що принаймні чотири інші підприємства Молдови мають зв’язки з російськими військовими корпораціями, що перебувають під санкціями ЄС.
Офіційні представники Молдови вже підтвердили, що влада займається цими випадками та розглядає можливість участі у санкційних заходах Євросоюзу.