Досягнута влітку 2022 року угода між ЄС та Україною угода про автомобільні перевезення діятиме до середини 2025 року. Проте деякі її положення будуть змінено. Про це повідомляється на сайті Європейської комісії.
У релізі наголошується, що Єврокомісія врахувала уроки, отримані під час імплементації чинної угоди і пропонує внести зміни. Запропоновані корективи не торкатимуться сфери дії угоди, а «сприятимуть її імплементації без шкоди для взаємної вигоди».
Зокрема, ЄК пропонує:
- зобов’язати водіїв мати при собі документи, що підтверджують їх спроможність належним чином здійснювати міжнародні перевезення а також, що перевезення здійснюються відповідно до угоди;
- зробити обов’язковою наявність документів, які підтверджують, що поїздка без вантажу є транзитною або двосторонньою операцією, як цього вимагає угода;
- сильніше контролювати, як автоперевізники дотримуються зобов’язань, пов’язаних з угодою. А також посилити контроль у сфері боротьби з шахрайством та підробкою документів водія і з правопорушеннями, пов’язаними з безпекою дорожнього руху. За такі порушення можуть відкликати ліцензію.
Також пропонується карати за порушення, пов’язані з дією угоди, виявлені на національних ринках автоперевезень в окремих в регіонах. Якщо буде зафіксоване значне порушення, то дію угоди в таких регіонах можуть припинити.
Наразі автоперевезення між Україною та ЄС здійснюються згідно з угодою, ухваленою у червні 2022 року. Вона передбачає надання двосторонніх транспортних прав учасникам угоди на території один одного, за що отримала назву «транспортний безвіз». Термін її дії спливає у червні 2024 року.
Єврокомісія пропонує ще на рік продовжити цю угоду, додавши до неї вищевказані зміни.